(P) Consumam sau nu fructe? Cata fructoza ar trebui sa consumam zilnic?

Consumam sau nu fructe? Cata fructoza ar trebui sa consumam zilnic?

Fructele sunt sanatoase, daca sunt consumate intregi, crude, nu sub forma de fructe uscate, confiate, gemuri sau dulceturi, care contin foarte mult zahar adaugat.

Dar ce facem cu nivelul de fructoza din fructe?

Fructoza este daunatoare doar in cantitati mari si este extrem de dificil sa ajungi la acele cantitati excesive de fructoza din fructe.

Conform unei meta-analize a studiilor clinice, 25-40 de grame de fructoza pe zi sunt total sigure. Adica 3-6 banane, 6-10 canite de capsuni, 10-15 cirese sau 2-3 mere pe zi.

Consumand fructe intregi, este aproape imposibil sa consumi suficienta fructoza pentru a provoca rau. Fructul contine, de asemenea, fibre, apa si o rezistenta semnificativa la mestecare. Din acest motiv, majoritatea fructelor (cum ar fi merele) iau ceva timp pentru a fi consumate si digerate, ceea ce inseamna ca fructoza ajunge in ficat incet.

In plus, fructele sunt satioase. Majoritatea oamenilor se vor simti plini dupa ce vor manca un mar mare la masa.

Cand fructoza iti „loveste” ficatul rapid si in cantitati mari pot aparea efecte adverse asupra sanatatii in timp. Asta se intampla cand bei des suc natural din 5-6 fructe blenduite sau bauturi dulci carbogazoaze in cantitati mari. 

In schimb, cand consumi un fruct, si nu un suc de fructe, corpul tau este bine adaptat pentru a metaboliza cu usurinta fructoza.

De ce este esential sa consumi fructe?

In primul rand, fructele contin fibre solubile care prezinta numeroase beneficii, inclusiv reducerea nivelului de colesterol, absorbtia incetinita a carbohidratilor si cresterea saturatiei. In plus, studiile au aratat ca fibrele solubile te pot ajuta sa pierzi in greutate.

Mai mult, fructele tind sa fie bogate in multe vitamine si minerale, inclusiv vitamina C, potasiu si folat.

Desigur, „fructele” sunt un intreg grup alimentar. Exista mii de fructe comestibile gasite in natura, iar compozitiile lor nutritive pot varia foarte mult. Concentreaza-te pe consumul de fructe din zona ta, fructe proaspete, care nu au fost tratate sau modificate.

Daca preferi sucul natural de fructe, alege unui presat la rece, fara conservanti si coloranti sintetici 

Unele sucuri naturale, presate la rece, se folosesc pe post de tratament.

Sucul natural de aronia, obtinut prin presare la rece, este unul dintre sucurile recomandate pentru a compensa lipsa unor vitamine sau in scop preventiv. De ce?  Datorita faptului ca fructele de aronia contin vitamine, minerale, fibre si antioxidanti care au multe beneficii pentru sanatate.

Vitamine

  • vitamina C: 137–270 miligrame per kilogram (mg/kg)
  • vitamina B1: 180 micrograme per kilogram (μg/kg)
  • vitamina B2: 200 μg/kg
  • vitamina B6: 280 μg/kg
  • vitamina B3 (niacina) : 3,000 μg/kg
  • vitamina B5 (acid pantotenic): 2,790 μg/kg
  • vitamina E (tocoferol): 17.1 mg/kg
  • vitamin K: 242 μg/kg

Minerale

  • sodiu: 26 mg/kg
  • potasiu: 2,180 mg/kg
  • calciu: 322 mg/kg
  • magneziu: 162 mg/kg
  • fier: 9.3 mg/kg
  • zinc: 1.47 mg/kg

Beneficii Suc de Aronia

Fructele de aronia pot reduce inflamatia, inhiband eliberarea de substante proinflamatorii, cum ar fi factorul de necroza tumorala alfa (TNF-a) si interleukina 6 (IL-6), care pot stimula sanatatea imunitara.
Scaderea semnificativa a valorilor trigliceridelor, colesterolului LDL si a colesterolului total.
Aronia ajuta la reglarea tensiunii prin prezenta potasiului, trateaza arteroscleroza si previne bolile coronariene.

  • Cantitatea recomandata, atunci cand nu urmezi o cura sau un tratament: 30 ml de suc/zi.
  • Cel mai bine ar fi sa bei suc de aronia cu 30 de minute inainte de masa.
  • Curele cu suc de aronia pot dura 7, 15 sau 30 de zile, in functie de recomandarile terapeutului.

Sucul de aronia nu este indicat persoanelor cu ulcer gastric/duodenal sau cu grad mare de coagulare.
In timpul sarcinii sau alaptarii, se recomanda numai cu acordul medicului

Retine: Produsele naturale ajuta in urmarea unui stil de viata sanatos, cresc imunitatea organismului si pot ameliora anumite simptome, insa nu pot functiona intr-un tratament serios decat in completarea tratamentului medical oferit de specialisti.